Gedragsregels

Bij TTV Trias houden wij ons aan de volgende regels:

• We hebben respect voor medespelers, tegenstanders en begeleiding.

• We spelen sportief en volgens de regels van het spel.

• We vertonen geen agressief gedrag.

• We gaan voorzichtig om met de materialen van de vereniging.

• We houden de kleedkamer netjes en maken geen rommel.

• We blijven van andermans spullen af.

Wat doen we voor, tijdens en na trainingen?

• We komen op tijd voor de training, dan staan we omgekleed en wel in de zaal

• We helpen wanneer nodig met het opzetten en opruimen van de tafels

• We voeren de oefeningen die de trainer aangeeft zo goed mogelijk uit

• We doen altijd ons best, ook als we tegen een speler spelen die niet zo goed kan tafeltennissen.

• Na afloop kijken we of we niets vergeten zijn

• We melden ons zo vroeg persoonlijk af bij de trainer als we niet kunnen.

Wat doen we voor, tijdens en na de (competitie)wedstrijden?

• We spelen onze wedstrijden in het shirt van Trias

• Ik kom bij wedstrijden minimaal 30 minuten van tevoren aan in het clubgebouw.

• We bouwen de wedstrijdzaal samen op en ruimen deze ook weer samen op

• Bij thuiswedstrijden ontvangen wij onze tegenstanders vriendelijk, wijzen hen de kleedkamers en geven ze een tafel om in te spelen.

• Bij uitwedstrijden houden wij ons aan de regels die bij de andere club gelden en gedragen wij ons als een goede gast.

• Voor de wedstrijd geven we onze tegenstander een hand en wensen hem/haar een prettige wedstrijd en succes

• Wij blijven sportief, ook als onze tegenstander dat niet is. Sportief gedrag is:

• We houden ons aan de spelregels.

• We zijn eerlijk

• We beheersen ons.

• We kunnen tegen ons verlies.

• Bij wedstrijden tellen we als we aan de beurt zijn.

• Als de scheidsrechter een fout maakt worden we niet boos, maar bespreken wij dat kalm.

• We leggen ons neer bij de beslissing van de scheidsrechter

• Na een ‘geluksbal’ zeggen we sorry.

• Als we een coach hebben, gaan we tussen de games en tijdens de time-out naar de coach toe

• Na de wedstrijd geven we weer een handje en bedanken we de tegenstander voor de wedstrijd of feliciteren de tegenstander

• Wedstrijdformulieren (papier of digitaal) vullen we op de juiste manier in en leveren we digitaal in of bij thuiswedstrijden bij wedstrijdsecretaris of in de groene brievenbus.

Spelen in een team

• Hoe meer we elkaar steunen, hoe beter de teamprestatie zal zijn

• We kijken naar elkaars wedstrijden.

• We blijven kijken totdat alle wedstrijden van ons team zijn gespeeld en gaan pas na het opruimen naar huis.

Gedragscode voor coaches

• Coaches hebben een voorbeeldfunctie en dienen zich hier ook naar te gedragen, zowel tijdens trainingen als wedstrijden.

• Coaches tonen waardering bij sportief gedrag tijdens wedstrijden en toernooien

• Coaches corrigeren onsportief gedrag van spelers bij de begeleiding van wedstrijden en toernooien en nemen gepaste maatregelen bij ongewenst gedrag. Gepaste maatregelen kunnen bestaan uit:

• Aanspreken en corrigeren tussen games of een time-out.

• Aanspreken en corrigeren tussen de rally’s.

• Uit de wedstrijd halen.

• Ontvang de tegenpartij zoals je zelf ook ontvangen zou willen worden

• Neem afscheid van de tegenstanders bij vertrek

Gedragscode voor ouders

• Ouders moedigen alleen positief aan

• Ouders spreken de trainer of coach aan bij onsportief gedrag van spelers tijdens trainingen of wedstrijden en dus niet de spelers zelf.

Grensoverschrijdend gedrag

• We respecteren de fysieke en emotionele grenzen van anderen en dringen niet ongewenst fysiek contact op.

• We maken geen seksueel getinte opmerkingen, grappen of gebaren.

• We respecteren de privacy van anderen en maken geen ongepaste opmerkingen of vragen over iemands persoonlijke leven, uiterlijk of lichaam.

• We maken geen gebruik van grove taal, beledigingen, vernederingen of discriminerende opmerkingen.

• We begrijpen dat het delen, verspreiden of tonen van expliciet seksueel materiaal (zoals foto's, video's, etc.) zonder toestemming van de betrokken personen onaanvaardbaar is en kan leiden tot ernstige gevolgen.

• We melden onmiddellijk (seksueel) grensoverschrijdend gedrag bij de daarvoor aangewezen vertrouwenspersoon of functionaris binnen de vereniging.

• We handelen altijd in het belang van de veiligheid en het welzijn van alle leden en zetten ons in om een veilige omgeving te creëren waarin iedereen zich gerespecteerd en gehoord voelt